SUNday

Precis som rubriken lyder har söndagen gått i solens tecken. Väderleken lovade regn men ack. Vi hade en sjuk tur med molnen som lyckades ”missa” solen vid varje förbipassering.

Dagen startades runt nio och snart därefter var jag och mamma på väg ner för att handla frulle – nybakat bröd. Frukost intogs på balkongen och sedan smorde jag mig direkt, tog handdukar + bok och begav mig ner till poolen. Jag tog fyra stolar och lade mig och läste Love Simon. Läste ut rättare sagt;) Bra bok, bra slut & väldigt lik sättet John Green skriver på. Efter en stund blev jag ackompanjerad av resterande del av familjen. Vi chillade, läste och badade samt tog en sväng ner till havet. Fy Sören vad ont det gjorde att gå på stenen!! Iskallt i vattnet och snabba steg tillbaka till poolen, eller ja inte för mamma – She’s fucking mental.

Lunch intogs på restaurangen mitt emot hotellet. Ett riktigt nerköp! Kött som skosula, tradig pizza, gyros som inte ens var hälften så god som den jag käkade till middag igår och sen mitt, vinbladsdolmar, usch. Dock så serverade dem en sjukt god vattenmelon till notan samtidigt som mamma och pappa fick ozo(?). Grupptrycket gjorde att vi tvingade i pappa 3(!) st, på de två öl han redan druckit haha.

Vi gick in till de större av de två supermarket som ligger precis utanför hotellet och köpte luftmadrasser och simglasögon (skyldig, Wille paja mina befintliga igår). Tycker lätt 7 € är värt pris för en luftmadrass och läsposition på denne intogs snabbt efter inköpet.

Några timmar till vid poolen och familjen gick upp i omgångar och ca. 17:30 kastade jag och mamma även in handduken och begav oss upp

Pappa hade lyckats få en huvudvärk, undrar varför…;), och vi lämnade inte rummet för middag förrän 20:30-ish.

Planerna var att gå till den restaurang min morbror hade rekommenderat även idag men vi hamnade på en mysig restaurang på vägen istället. Tjejerna hälsades välkomna med blommor i håret och vi fick bord uppe på en balkong med utsikt mot gatan. Så himla mysigt, om det igår var mysigt var det den restaurangen x3 typ. Maten var ok och och ”efterrätten” var melon och massa annan frukt som serverades på ett fat med någon brinnande apelsin(?). Deras vattenmelon här är så sjukt god! Vi påbörjade sedan hemfärden. Vi stannade på en kass spelhall och smällde 3€ på en boxningsmaskin. Lite skratt och pinsamhet och sen gick vi till ett supermarket och köpte melon och familjen glass, jag var supermätt och det var inte ätstörningen som stoppade mig denna gången.

Målet för denna resan är minst: 1 glass, 1 läsk & 1 snacks vid poolen. Jag hoppas verkligen jag klarar det om inte mer! Jag ska bli frisk! Såklart är det samtidigt jobbigt att alla andra beställer in precis vad det vill och det ligger så mycket mer bakom hos mig.

Planerna var att vi skulle spela kort nu när vi kom hem, men pappa satt på toa i typ 20 min och under den tiden insåg vi alla att vi typ inte pallade så det blev sängdags istället. Så godnatt och så ses vi imorgon <3