Last dayS in Crete

Jag skrev aldrig något inlägg igår om i fredags så jag tänkte slå ihop den näst sista och sista dagen i ett inlägg.

I fredags var det sista heldagen i Platanias och denna inleddes med det vanliga – frukost och poolhäng. Vi käkade lunch ute den dagen och valet föll på hotellrestaurangen för tredje gången denna resan. Anledningen till varför det har blivit just där så många gånger är framför allt på grund av tillgängligheten men också för att den har varit en av de bättre restaurangerna under resan. När vi satt där vid bordet, men den vanliga utsikten över havet, såg vi en midsommarstång. Det hade varit midsommarfirande tidigare under dagen, främst för det små, som vi hade valt att inte delta i och därför stod stången kvar. Såklart var vi tvungna att ta en selfie vid den 😉

Vi fortsatte att chilla vid poolen och gick upp vid 17-tiden igen. Tidigaste dagen hittills men packning stod på schemat. Efter ett tappert försök att packa gav de flesta upp, bara mamma som fortsatte kämpa en liten stund till, och vi började duscha ch göra vid oss inför resans sista middag. Midsommar till ära gick vi tillbaka till restaurangen vi åt på första kvällen, där det började regna och vi var tvungna att klämma in oss i innedelen. Eftersom jag hade ätit en sjukt bra gyros där förra gången var det också detta som stod på menyn för alla utom Wille. Mätta och belåtna delade vi sedan upp oss där killarna gjorde ett återbesök på fish spa och tjejerna tog resans sista trip till ett supermarket.

Killarna gjorde oss sällskap efter ett tag och därefter tog vi oss upp till rummet och spelade kort. Kort där efter däckade vi allihopa 🙂

Lördagen inleddes med packning för min del och efter ett tag vaknade resten av familjen. Wille hade sovit mellan mamma och pappa (nawww) på grund av att han tyckte sig hört skottlossning i natt (hände inte, ingen anledning till att vara orolig) så jag hade hela nedervåningen för mig själv och kunde packa i lugn och ro. Vid åttasnåret kom resten av familjen också upp och strax innan tio begav vi oss till receptionen där vi checkade ut. En kort tid därefter kom bussen och hämtade upp oss och vid 11 var vi på flygplatsen och sen väntade kö, kö och åter igen kö. Vi boardade 13 och vid 13:30 hade vi lyft. 15:45 svensk tid landade vi på dansk mark och efter toapaus och väskhämtning befann vi oss på tåget på väg över sundet.

Vi var hemma i Åkarp klockan sex och åt middag som farmor hade lagat till oss (TACK <3) och sen var det dags för fotbolls-VM. Efter första halvlek var jag helt slut och somnade, 21:00. Allt som allt har detta varit en fantastisk resa och jag är jätte tacksam gentemot mina föräldrar för allt de gjort för min bror och mig. TACK MAMMA OCH PAPPA, JAG ÄLSKAR ER!